TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bemowo też mówi NIE liniowym cięciom ZTM
- Opublikowano: 11.02.2020 18:00:59
Bemowo też mówi NIE liniowym cięciom ZTM; fot. ZTM Warszawa

Mieszkańcy Bemowa protestują przeciw likwidacji linii autobusowych.

Pond 1300 osób podpisało się do piątku pod protestem przeciw planom likwidacji linii autobusowych ze stołecznego Bemowa po otwarciu trzech nowych stacji metra linii M2. ZTM zaproponował zmiany w kursowaniu 26 linii autobusowych.

"My, mieszkańcy dzielnicy Bemowo (…) nie zgadzamy się na planowane zmiany w siatce komunikacyjnej" – czytamy w piśmie zamieszczonym na stronie internetowej petycjeonline.com. Pod protestem do piątku podpisało się ponad 1300 osób.

Walka o linie

Mieszkańcy Bemowa domagają się utrzymania autobusu nr 112 na obecnej trasie. Argumentują, że to jedyny autobus, który pozwala mieszkańcom południowej części dzielnicy dotrzeć do jej północnej części.

Wsparli stworzenie linii 271, która miałaby zapewnić dojazd do nowych stacji metra. Podkreślili jednak, że metro nie może być jedyną możliwością poruszania się. "Pamiętajmy, że wśród mieszkańców są osoby starsze, niepełnosprawne lub rodzice z małymi dziećmi, dla których przesiadki to duże utrudnienie" – napisali.

Wskazali, że skrócenie trasy autobusu 171 jest również trudne do zaakceptowania. "Codziennie jeździ nim ogromna liczba mieszkańców. Ta linia to połączenie ze Szpitalem Wolskim, Dworcem Centralnym czy też Stadionem Legii. Prosimy pozostawić 171 na obecnej trasie" - podkreślili.

Zaproponowali również przywrócenia autobusu linii E2. Wyjaśnili, że to dogodne połączenie w stronę Mokotowa i Wilanowa, zapewniające wielu osobom szybki dojazd do pracy.

Zdaniem ZTM

Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Tomasz Kunert podkreślił w odpowiedzi na pytania PAP w tej sprawie, że ZTM nie przedstawił dotychczas planów zmian w siatce komunikacyjnej, a jedynie "propozycje zmian w układzie komunikacyjnym w tej części Warszawy po otwarciu trzech nowych stacji metra". W ocenie Kunerta dzięki proponowanym zmianom będzie możliwy szybki dojazd z Woli do Śródmieścia i na Pragę. Wyjaśnił, że przed rozpoczęciem budowy metra w autobusach kursujących wzdłuż ul. Górczewskiej było w ciągu godziny około 5,4 tys. miejsc, a metro w takim samym czasie zaoferuje około 24 tys. miejsc.

"W przygotowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego projekcie zmian głównym założeniem jest zatem zapewnienie dogodnego dojazdu do metra, przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń ze Śródmieściem, przede wszystkim tramwajowych. Propozycje korekt tras obejmują 26 linii autobusowych, a po ich wprowadzeniu w godzinach szczytu z przystanków przy stacji Księcia Janusza w kierunku Jelonek i Nowego Bemowa autobusy będą odjeżdżały co około minutę" - zapewnił.

Cięcia w rozkładach jazdy niektórych linii wywołały również sprzeciw władz warszawskiej Woli. W środę burmistrz tej dzielnicy Krzysztof Strzałkowski powiedział PAP, że zmiany dotyczą strategicznych dla miasta połączeń, w tym autobusu 190. Jego zdaniem ZTM wprowadzał korekty sukcesywnie i "po cichu".(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
budżet
linie
ZTM Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.