TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Awaria Moderusa przyczyną wypadku we Wrocławiu
InfoTram.pl - Opublikowano: 12.06.2017 13:05:35 30 komentarzy
Awaria Moderusa przyczyną wypadku we Wrocławiu (foto: MPK)

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl 3 czerwca kobieta wypadła z wrocławskiego tramwaju. Jak się okazuje przyczyną była awaria drzwi w Moderusie Beta.

Ustaliliśmy, że przyczyną zdarzenia była awaria mechanizmu drzwiowego. Awaria została naprawiona przez producenta w ramach gwarancji – powiedziała na łamach wrocławskiej Gazety Wyborczej rzeczniczka prasowa MPK Agnieszka Korzeniowska. Dokonaliśmy również przeglądu wszystkich pozostałych mechanizmów drzwiowych w tramwajach Moderus Beta. Pozostałe mechanizmy działają poprawnie, usterka miała charakter incydentalny – dodała.

Jak informowaliśmy na łamach InfoTram.pl we Wrocławiu natychmiast po wypadku pojawiły się głosy domagające się wycofania wszystkich Moderusów Beta z ruchu. Przewoźnik na taki krok nie zdecydował się.

To nie jedyna kontrowersja związana z produktami Modertransu. Przypomnijmy, że MPK Wrocław ogłosiło przetarg na dostawę 40 nowych tramwajów. Zamówienie jest tak rozpisane, że dopuszcza wagony z niewielkim odsetkiem niskiej podłogi. Nie trudno domyśleć się, że Modertrans jest jednym z kandydatów do złożenia oferty. W zasadzie bowiem nikt w Polsce nie produkuje już takich tramwajów. Wrocławscy społecznicy domagają się ponownego rozpisania przetargu i zakupienia na potrzeby miasta wagonów na miarę XXI a nie XX wieku. Ani przewoźnik, ani też wrocławski magistrat nie reagują na te głosy.



Sprawdź też:
Moderus Beta
Wrocław
MPK Wrocław
  • zibi – 12.06.2017

    Dobrze iż przyczyna została zlokalizowana i usunięta,oraz podana do publicznej wiadomości ,natomiast przy zakupie wiedziały gały co brały i nie ma co jątrzyć tylko brać co zakontraktowane.Wybory samorządowe tuż tuż i przy następnych zakupach odpowiednio ustawić przetarg do faktycznych potrzeb miejskich.Tylko cena przy następnym zakupie świadczyć może dalej będzie bidnie.Ale dalej będzie na Śląsk Wrocław,Sylwester itp

  • hahaha – 12.06.2017

    hahhahahahaha, Poznańskie cwaniaczki, hahahah.
    niech teraz kobieta do sądu pociśnie modera.
    hahahaha cwaniaki.

  • zibi – 12.06.2017

    Przeciwieństwem Dutkiewicza jest Jaśkowiak Który na starcie zapowiedział iż Poznań nie będzie inwestował w hale,stadiony,lecz w sport masowy,transport publiczny co czyni tyle remontów torowisk nie było dawno,modernizacji ulic z trasami rowerowymi nawet chodników na mniej uczęszczanych uliczkach.

  • Padłem! :D powstań... hahahha – 12.06.2017

    I padłem teraz... Wszyscy jechali np. po pesie a tutaj taka sytuacja. W pesie przynajmniej tramwaj nie ruszy jak ma drzwi otwarte. I ciekawe co teraz z tym fantem zrobi kobieta która wypadła

  • Epsilon – 12.06.2017

    Tramwaj PESY potrafi powozić się za to bez motorniczego i to na wstecznym!

  • Czarek – 12.06.2017

    niech je Wrocław wycofa. POznań GOP i Szczecin z chęcią odkupią je za BEZCEN!!!

  • WK – 12.06.2017

    Mogliby nam dać, jak się Wrocławianom nie podobają. Poznań chętnie wziołby te wozy.
    Wymyślają trochę już w tym temacie.

  • Obiektywny z Wrocławia – 12.06.2017

    Dutkiewicz wie, że kolejne wybory przegra i nie liczy się z opinią Wrocławian. Szkoda, że Zdrojewski poszedł w krajową politykę, tylko on rozumiał potrzeby miasta i jako student dorabiał jako motorniczy. Wiele projektów Zdrojewskiego leży nietkniętych w biurku Dutkiewicza. Ludzie mają dosyć Bet Modetransu, przykłady otwierania drzwi nie wyglądają na incydentalne. 80% Wrocławian żąda wyłączenia ich z eksploatacji. Dojdzie do kolejnego, "incydentalnego" otwarcia drzwi w trakcie jazdy to wyłączy z eksploatcji prokurator. Oby to naprawdę był jedyny taki wypadek.

  • tak – 12.06.2017

    te wagony to w ogóle potrafią rożne akcje odwalić. np jazda z otwartymi drzwiami.

  • Zenek – 12.06.2017

    Jak dla mnie ten nowy przetarg jest ewidentnie pod PESĘ napisany, ale ok...

  • Zbigniew – 12.06.2017

    Moim zdaniem najgorszy tramwaj we Wrocławiu. Serio, w starych 105 można pootwierać okna i szyberdachy i jest przyjemny przewiew (to samo w 205), a w tym pseudo-tramwaju to klima albo nie działa, albo działa razem z ogrzewaniem, albo dmuchane tak słabo, że w ogóle nic nie czuć. Skody może i są głośne i trochę toporne, ale to tramwaj solidny i mało awaryjny, dobrze służą wrocławianom. Pesa to wiadomo, te wrocławskie uważam za udane i każdy pasażer to powie. Naprawdę nie rozumiem dlaczego miasto nie chce kupić mniej (np. 30-32) ale solidnych i niskopodłogowych tramwajów. Kupowanie Bet to błąd, będziemy się z tym męczyć przez jakieś 30 lat...

  • Andrzej – 12.06.2017

    Kobieta nie ma co iść do sądu przeciwko Modertransowi, bo nie on bezpośrednio wyrządził jej szkodę, tylko MPK Wrocław, a on dopiero, regresem do Modertransu. Ewentualnie ubezpieczyciel OC MPK może z takim regresem wystąpić. Wrocław, jak Wrocław, już wie, coma, a my w Poznaniu czekamy na jeszcze nowsze urządzenia jezdne z tej fabryki.

  • AXC – 12.06.2017

    Będą Moderusy Biedy i nic tego nie zmieni. Wypadek, protesty aktywistów i opozycji nie ruszą władz miasta, które chcą wydać jak najmniej nie patrząc na jakość czy długofalowe konsekwencje swojej beznadziejnej decyzji.

  • ja – 12.06.2017

    Wina pasażera, który opierał się o drzwi.

  • Arkadiuszo – 12.06.2017

    Proszę się nie śmiać z tej poważnej firmy, bo poda was do sądu.
    Wcale nie są pośmiewiskiem. Tylko wam się tak wydaje.
    hahaha

  • Epsilon – 12.06.2017

    Jednym i drugim przyda się maść na ból d**y. Modertransowi za brak dystansu do siebie, aktywistom i "wrocławianom" za wciąż żywą urazę do władz o ud**ienie Protramu. Wrocław pieniążki na wydarzenia kulturalne miał ale o transporcie publicznym zapomniał. Teraz są tego efekty. Albo kupujecie 20 nowoczesnych niskopodłogowców i modlicie się, że stopiąteczki i dwieścieczwóreczki wytrzymają trudy eksploatacji do kolejnego rozdania finansowania albo bierzecie to co magistrat wymyślił czyli 40 "nowczesnych" konstrukcji a'la Beta. Macie pretensje do producenta, że produkuje to na co jest popyt. Wrocław zechciał, by 60%-100% to i może byłaby walka Twista z Betą 60% - albo z Gammą.
    W Szczecinie jeżdżą, w GOPie jeżdżą, w Poznaniu jeżdżą - tam nikomu ręki nie przytrzasnęło ale owszem w obrażonym za Protram Wrocławiu owszem. Podpada to trochę pod "Daj mi człowieka a znajdę na niego paragraf".

  • cecylia – 12.06.2017

    czy to tramwaj,pociąg czy autobus o drzwi nie można się opierać,jej wina!!!

  • WK – 12.06.2017

    Też uważam, że to wina pasażerki. W każdym innym tramwaju mogło to się zdarzyć. Choćby w "stopiątce" lub w Skodzie 16T lub 19T.

  • TomTom – 12.06.2017

    Problem w tym, że przy obecnym budżecie (5 mln zł netto/szt) spokojnie dałoby się kupić może nie 40 full niskaczy, ale 30 sztuk spokojnie by się znalazło. Modertransowi z kolei spokojnie można byłoby dać do modernizacji 204 na zrobienie z nich Bety albo kopii 205.
    Bety byłyby OK, gdyby kosztowały 3 mln zł za sztukę, a za cenę 60-70% full niskacza (realnie jeszcze więcej, bo są wyposażone słabiej, krótsze i mniej pojemne) to nie ma sensu się w takie rzeczy bawić.

  • Obiektywny z Wrocławia. – 13.06.2017

    TomTom powinieneś zostać radnym m. Wrocławia. Niestety tak pragmatycznej arytmetyki nie znają w ratuszu. 30 Twistów dalszych i remonty torowisk to lepszy wariant niż 40 biedatramwajów. Wrocław jest zadłużonym miastem lecz nie biednym i stać nas na niskacze.

  • #E – 13.06.2017

    Wrocław ma ból dupy o protram a sam Protram mógł sie pochwalić kontrukcją podobną do bety ...widziały gały co brały beta to dobry tramwaj na wasze krzywe torowiska kupiliście twisty i co stały w zajezdni i czekały na remont torowisk ,,,,ciekawe czy jakby w skodzie czy 204 otwarły się drzwi to chcielibyście wycofania całej rodziny tych tramwai ...otóż nie ból dupy jest do bety bo co bo inny was nie stać na inne tramwaje pogódźcie sie z tym w końcu po za tym waszych tramwai z protramu to nawet u nas na GOPie nie chcieli ...

  • katon – 13.06.2017

    Przykry incydent, ale niektórzy naprawdę przesadzają z tą histerią wobec Bet. W innym modelu również mogłaby mieć miejsce podobna sytuacja, czasami zdarzają się takie rzeczy, ważne żeby odpowiednio zareagować, aby takie sytuacje się nie powtarzały.

  • TomTom – 13.06.2017

    Beta nie jest dobrym tramwajem, bo to przestarzały wagon na wózkach identycznych ze 105Na.
    Wrocław nie słynie z doskonałych torowisk, ale już teraz można byłoby obsłużyć linie 3,5,6,7, 17, 20 oraz 23 tramwajami w pełni niskopodłogowymi, a P205 i istniejące Bety wysłać na Biskupin i Ślężną. Po remontach torowisk (które prędzej czy później nastąpią) mogłyby wyjechać na kolejne linie.
    Problemem nie jest to, że kupowane są akurat Bety. Protramy 205 też byłyby błędem.
    Owszem, widziały gały co brały i od początku domawianie Moderusów było krytykowane.

  • Dimedon – 13.06.2017

    Rozumiem, że to Modertrans jest dostawą napędów drzwiowych i to Modertrans upakował pasażerów w tramwaju jak sardynki w puszce?

  • #E – 13.06.2017

    Wrocław zamówił tramwaje Modertrans dostarczył a to że Wrocław nie potrafi rozplanować rozkładu jazdy ich problem wagon miał awarie (która została naprawiona ) awaria mogła zdażyć się w każdym wagonie skody czy wrazu ...sam byłem świadkiem jak koleś wypadł z nowego solarisa bo się drzwi otworzyły podczas jazdy ... v

  • ans – 13.06.2017

    Na stronie internetowej transport-publiczny.pl ukazał się ciekawy wywiad z Andrzejem Bręczewskim, prezesem firmy Modertrans. Cytuję fragment jego wypowiedzi dot. tramwajów z częściowo obniżoną podłogą: "Takie miasta, jak Goteborg nie kupowały tramwajów w pełni niskopodłogowych, a jedynie z niską wstawką. Dokonując inwestycji, zastanowili się, ile jest osób niepełnosprawnych, matek z wózkami. Szwedzi nie są przecież biedni, ale racjonalnie wydają pieniądze. Takie rozwiązanie jest bardzo korzystne pod względem kosztowym.
    Minie okres finansowania unijnego, a wtedy miasta zaczną liczyć pieniądze. To sztuka wyboru – między potrzebami miasta a możliwościami finansowania. Na pewno więc polskie miasta będą dalej kupować tramwaje częściowo niskopodłogowe, bo ich budżety na inne rozwiązania nie pozwolą."

  • kolejFAN – 13.06.2017

    kupujcie moderusy

  • www – 13.06.2017

    @ans No przy takim podejściu to wcale mnie nie zdziwi jak zaczną znikać następne linie tramwajowe. Prawie nikt nie kupuje do dużych miast 12-to metrowych niskowejściowych autobusów. Niska podłoga to wygoda dla pasażera, a nawet nie wygoda tylko już norma i oczywiste wymaganie!
    Czy autobus niskopodłogowy jest aż tak strasznie droższy od autobusu niskowejściowego? Nie za bardzo, dlatego tych drugich kupuje się naprawdę mało. Z tramwajami tak naprawdę pewnie jest podobnie. Różnica przy dokładnie tej samej długości wcale pewnie nie jest aż tak wielka jak twierdzą zwolennicy niskiej wstawki.
    Prezes Modertransu powinien wsiąść w pociąg i pojechać do Warszawy czy Gdańska. Skoro w Poznaniu widzi mało osób starszych, niepełnosprawnych i z wózkami, które jeżdżą tramwajami. A może powinien poszukać z czego to wynika w Poznaniu? Przypadkiem nie z przestarzałych przejść podziemnych, które nie są dostosowane do potrzeb mniej sprawnych ludzi? Oj argumenty prezesa są bardzo niepoważne. Skąd takie myślenie? Serio?

  • Andrzej – 14.06.2017

    Jeszcze jedna kwestia: pojazd z niską podłogą znacząco przyspiesza wymianę podróżnych. Nadto osoba z wózkiem, starsza itd, będzie szukać oddzielnego wejścia? Już to widzę. Potem gonitwa po przystanku.

  • Wizogota.z.Corvo – 10.08.2017

    Podczas jazdy nie można opierać się o drzwi. Co ona zrobiła, że wypadła? Zwaliła się na nie? Zresztą - hejt na Moderusy jest od dawna i od dawna nie ma sensu. To dobre tramwaje, bo o połowę tańsze od tych 100% niskopodłogowych i inszych, a my musimy we Wrocku koniecznie wymienić stare Konstale i to jak najszybciej!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.