TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autosan najbliżej 15 autobusów dla PKS Rzeszów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.03.2019 16:00:08
Autosan najbliżej 15 autobusów dla PKS Rzeszów

Wracamy do czwartego już przetargu ZG PKS na zakup 15 autobusów klasy MAXI. Urzędnicy otrzymali bardzo tanie oferty. Autosan, który jest drugi pod względem ceny może chyba powoli otwierać szampana. Pierwszego od dłuższego czasu.

Wracamy do czwartego już przetargu Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa na zakup 15 autobusów klasy MAXI. Urzędnicy otrzymali bardzo tanie oferty. Autosan, który jest drugi pod względem ceny może chyba powoli otwierać szampana. Pierwszego od dłuższego czasu.

O czwartej próbie pozyskania przez podrzeszowskie gminy 15 solówek pisaliśmy tutaj. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przyspieszonym, co też związek wyczerpująco wyjaśnił. Dalej na celowniku ZG PKS są w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Każdy pojazd w momencie dostawy nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Autobusy umożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l mają być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mają one mieć spalanie nie wyższe niż 37,5 l / 100 km w warunkach testu SORT2. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju. Jak więc widać wymagania urzędników, a także termin dostawy nie uległy zmianom.

Wczoraj minął termin składania ofert. Na zakupy przygotowano tyle samo co we wszystkich dotychczasowych przetargach, czyli 16 144 091,17 PLN brutto. A to oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości dalej wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto. Wczorajsze otwarcie jednak z pewnością satysfakcjonuje podkarpacki związek komunalny. I to mimo, że udało się otworzyć tylko dwie z trzech ofert. Tą "wadliwą" okazała się być propozycja Solarisa.

Tańszą przedstawiła firma BUSIMPOTR PL z Gierłatowa. Polski dealer autobusów Isuzu zaoferował 15 pojazdów Citiport 12 za 16 031 205 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową 868 900 PLN netto.

Minimalnie droższy jest Autosan. Producent "bocianów" zaoferował piętnastkę SanCity 12LF w łącznej cenie 16 143 750 PLN brutto. A to daje 875 000 PLN netto za jedną "dwunastkę" z fabryki w Sanoku. To ogromny "zjazd" cenowy w porównaniu z dotychczasowymi rzeszowskimi propozycjami Autosana.

Co ciekawe obie firmy zaoferowały także najwyżej punktowaną czteroletnią gwarancję całopojazdową oraz przyspieszenie dostawy o 30 dni. Wsparcie serwisowe przez taki okres oraz zabezpieczenie materiałów eksploatacyjnych na łącznie 12 przeglądów przy takich wycenach? To bardzo odważny ruch...

Liczymy...
Pora to jednak przeliczyć na punkty. Dzięki cenie minimalnie górę bierze dealer Isuzu (60 pkt). Autosan traci z kolei 0,42 pkt. Natomiast w ocenie technicznej to producent "bocianów" jest górą zdobywając komplet, czyli 30 pkt. Isuzu Citiport 12 może liczyć tylko na 23,1 pkt. Również w zużyciu paliwa w warunkach testu SORT2 Autosan jest górą. Tutaj mamy 5:2 dla "bociana".

Łącznie Autosan powinien więc liczyć na 99,58 pkt wobec 90,1 pkt dla Isuzu. A zatem jeśli sanocka oferta jest poprawna to producent może spokojnie czekać na pierwsze od dłuższego czasu zwycięstwo. Z kolei rzeszowski związek może być wreszcie zadowolony, że uda mu się kupić 15 solówek na interesujących go warunkach finansowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Autosan
Isuzu
BUSIMPORT PL
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.