TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autokarowo-hybrydowy SIWZ Pilawy. Sprawdzamy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.04.2019 15:00:54
fot. wikipedia

Pilawa kupuje pierwsze swojej historii autobusy. Otwarcie ofert tuż, tuż. To doskonały moment by sprawdzić czego miasto oczekuje od dostawcy jednej hybrydowej "dwunastki" i autokaru. Zaglądamy w SIWZ.

Pilawa kupuje pierwsze swojej historii autobusy. Otwarcie ofert tuż, tuż. To doskonały moment by sprawdzić czego miasto oczekuje od dostawcy jednej hybrydowej "dwunastki" i autokaru. Zaglądamy w SIWZ.

Warunki formalne ogłoszonego w pierwszych dniach marca przetargu opisaliśmy tutaj. Na celowniku Pilawy jest jeden autobus klasy MAXI z napędem hybrydowym oraz autokar w podobnym metrażu. Całe zamówienie ma być zarealizowane bardzo szybko. Miasto bowiem chce móc korzystać ze swoich nabytków najpóźniej w 150 dniu od podpisania umowy.

Każdy autobus będzie objęty:

  • min. roczną gwarancją całopojazdową
  • min. pięcioletnią na trwałość powłok lakierniczych, poszyć zewnętrznych oraz konstrukcji
  • min. dwuletnią na dodatkowe wyposażenie elektroniczne
Wybór najlepszej oferty

Ocenie ofert posłużą trzy bajecznie proste kryteria. Cena to maksymalnie 60%. Do 30% punktów można wywalczyć w ocenie technicznej. Urzędnicy premiują w niej:

  • hybrydę z jak najniższym zużyciem paliwa w warunkach testu SORT2 - 6 pkt
  • hybrydę z silnikiem diesla o mocy powyżej 215 kw - 6 pkt
  • autokar z silnikiem diesla o mocy powyżej 310 kW - 6 pkt
  • przebiegi międzyobsługowe we wszystkich autobusach powyżej 60 000 km - 12 pkt

10% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji. Warunki są bardzo proste:

  • powyżej 24 miesięcy gwarancji całopojazdowej na hybrydę - 5 pkt
  • powyżej 24 miesięcy gwarancji całopojazdowej na autokar - 5 pkt
Jaka hybryda?

Hybryda dla Pilawy ma być całkowicie niskopodłogowa oraz posiadać nadwozie długie na 12 - 12,7 m, nie szersze niż 2,55 i nie wyższe niż 3,3 m. Musi umożliwiać podróż min. 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 38 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

Pilawę interesują wyłącznie hybrydy z napędem równoległym. Sercem napędu ma być silnik diesla o pojemności min. 6,6 l i nie słabszy niż 200 kW. Jednostka ma osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz spełniać normę czystości spalin Euro 6. Obok niego ma się znaleźć silnik elektryczny o mocy min. 11 kW, który będzie zasilany energią elektryczną z zasobników lub kinetenyczną przekształconą w prąd w wyniku hamowania rekuperacyjnego. Do tego jeszcze skrzynia biegów. Pilawę interesuje min. czterobiegowa automatyczna przekładnia ze zwalniaczem hydraulicznym oraz przełożeniami dobranymi pod kątem obniżenia spalania.

Autokar
Autokar dla mazowieckiego miasta ma być wysokopodłogową konstrukcją. Jego nadwozie ma charakteryzować się wymiarami podobnymi do hybrydy, ale z jedną różnicą. Nie może być on bowiem wyższy niż 3,8 m. Na pokład zabierze min. 60 pasażerów, w tym 50 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez również dwa wejścia, ale już w układzie 1-1-0.

Autobus będzie napędzany dużym, bo przynajmniej dziesięciolitrowym silnikiem diesla Euro 6. Jednostka ma być nie słabsza niż 295 kW i osiągać przynajmniej 2000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wymagania co do skrzyni biegów są identyczne jak w przypadku hybrydy.

Wyposażenie wspólne - ubogie
Oba pojazdy będą posiadały klimatyzację. Agragaty mają osiągać moc chłodniczą min. 30 kW. Naturalna wentynalacja ma być zapewniona przez uchylne okna boczne, wentylatory nadmuchowe oraz luki dachowe. Autobusy muszą być przystosowane do montażu bileterek oraz tablic kierunkowych.

Podsumowując...
Pilawa stawia na autobusy bez wyposażenia dodatkowego oraz w dosyć podstawowych pakietach wsparcia po sprzedaży. Z kolei wymagania wobec poszczólnych pojazdów pokazują, że miasto ma już na oku faworytów. Jednej czy dwóch marek? Przekonamy się jutro.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Pilawa
UM
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.