TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autobusy elektryczne z CUPT: 10 miast z dofinsnowaniem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.01.2020 12:00:52
CUPT rozdał 460 mln zł na elektrobusy dla 10 miast

Dziś podpisano 10 kolejnych umów z beneficjentami POIiŚ na dofinansowanie 95 nowoczesnych, elektrycznych, zeroemisyjnych autobusów, ładowarek plug-in oraz stacji ładowania i pantografów. Nowa flota pojawi się w 10 miastach Polski.

Dziś podpisano 10 kolejnych umów z beneficjentami POIiŚ na dofinansowanie 95 nowoczesnych, elektrycznych, zeroemisyjnych autobusów, ładowarek plug-in oraz stacji ładowania i pantografów. Nowa flota pojawi się w Gdyni, Zielonej Górze, Sosnowcu, Gliwicach, Gorzowie Wielkopolskim, Radomiu, Opolu, Malborku, Pile i Kędzierzynie-Koźlu. Środki unijne na zakup autobusów powędrowały już także do Poznania, Krakowa i Szczecina.

Dzięki środkom unijnym z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko przyznanych w ramach działania 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, zredukowana zostanie emisja dwutlenku węgla i zmniejszy się poziomu hałasu w aglomeracjach miejskich w Polsce. Nowy tabor zakupiony w ramach 13 umów zawartych między CUPT i beneficjentami trafi dla miast, które starają się kompleksowo podejść do polityki zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza i hałasu.

Poza zakupem taboru wspieranym przez Fundusze Europejskie prowadzą np. działania z zakresu edukacji ekologicznej. Pierwsze 8 autobusów pojawi się ulicach Gorzowa Wielkopolskiego już pod koniec tego roku, a w pozostałych miastach dostawy pojazdów i ładowarek będą realizowane sukcesywnie do końca 2021 roku.

"Władze miast coraz większą wagę przywiązują do poprawy jakości życia mieszkańców. Ekologiczna i przyjazna komunikacja miejska powoli staje się standardem. Dzięki finansowaniu unijnemu w polskich miastach pojawi się kolejne 190 nowych autobusów elektrycznych. Pasażerowie ucieszą się z udogodnień, a my wszyscy z czystszego powietrza" - podkreśliła minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

"Cieszę się, że kolejne samorządy uzyskują unijne wsparcie finansowe. Polska jest obecnie jednym z liderów w Europie pod względem wykorzystywania środków z Unii na cele transportowe. Projekty, na które dzisiaj podpisujemy umowy są bardzo ważne, ponieważ dotyczą ekologicznego transportu. Wiemy, że to przyszłość, w kierunku której powinny zmierzać polskie miasta" – wskazał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk

30 stycznia 2020 r. Joanna Lech, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisała 10 umów o dofinansowanie dla projektów, dzięki których realizacji skorzystają mieszkańcy Gdyni, Zielonej Góry, Sosnowca, Gliwic, Gorzowa Wielkopolskiego, Radomia, Opola, Malborka, Piły i Kędzierzyna Koźla.

"Inwestycje te otrzymują unijne dofinansowanie także dlatego, że powstaną w miastach, w których komunikacja publiczna jest uprzywilejowana m.in. poprzez ITS, buspasy, wydzielone tory, śluzy przy wjazdach na skrzyżowanie, a także politykę biletową zachęcającą do korzystania z transportu zbiorowego. Taki system premiowania projektów z pewnością będzie utrzymany także w przyszłej perspektywie finansowej UE, aby wsparcie zagwarantować projektom kompleksowym, przemyślanym przyczyniającym się do osiągnięcia celu obniżenia emisji zanieczyszczeń w miastach i neutralności klimatycznej" – powiedziała podczas dzisiejszej uroczystości Joanna Lech p.o., Dyrektora CUPT.

"Komisja Europejska stawia sobie ambitne cele w zakresie polityki klimatycznej i transportowej. Lista podpisanych dziś umów wyraźnie wskazuje na nieodzowność UE w narodowych działaniach służących wdrażaniu polityki elektromobilności w transporcie zbiorowym. To wsparcie ma na celu poprawę jakości życia obywateli dużych miast borykających się z niekorzystnymi zjawiskami takimi jak smog – również generowanym przez transport. Skala zaangażowania UE jest wymierna – w przypadku dofinansowania projektów, które dzisiaj są inicjowane, wynosi niemal 70% inwestowanych środków. I tak jak nie chcemy sobie wyobrażać Polski poza strefą Schengen czy wspólnym rynkiem, tak nie chcemy, wyobrażać sobie Polski bez tych 70% wkładu UE, umożliwiającego nam wszystkim – Polakom i Europejczykom – poprawę jakości życia i zyskanie dostępu do nowoczesnych, niskoemisyjnych środków transportu." – podkreślił Sebastian Rysz z Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
umowa
elektrobus
unia
CUPT
PKA Gdynia
MZK Zielona Góra
PKM Sosnowiec
PKM Gliwice
MZK Gorzów Wlkp.
MPK Radom
MZK Opole
MZK Malbork
MZK Piła
MZK Kędzierzyn-Koźle
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.