TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Amsterdam chce kupić 63 tramwaje
INFOTRAM - Opublikowano: 09.07.2015 13:01:56 13 komentarzy
Tramwaje w Amsterdamie (źródło: Wikipedia/Maurits90)

GVC, operator transportu publicznego w Amsterdamie, poinformował o zamiarze zakupu 63 niskopodłogowych tramwajów, które mają zastąpić najstarsze pojazdy na sieci 161 km sieci tramwajowej w mieście.

GVC, operator transportu publicznego w Amsterdamie, poinformował o zamiarze zakupu 63 niskopodłogowych tramwajów, które mają zastąpić najstarsze pojazdy na sieci 161 km sieci tramwajowej w mieście. Pojazdy mają być dwukierunkowe, hybrydowe, tak, aby móc kursować na trasie do Amstelveen (linia 51). Wszystkie muszą być także przystosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych. Pojazdy muszą również radzić sobie z krótkimi i stromymi podjazdami na tamtejszej sieci tramwajowej.

Mają też wpisywać się w najnowsze trendy. Oznacza to konieczność zamontowania m.in. szerszych siedzeń, jasnego schematu oświetlenia czy wreszcie atrakcyjną paletę kolorów. Podłoga ma być na jednym poziomie na całej długości pojazdu.

Pojazdy mają pochodzić z koncepcji modułowej. W zależności od linii i potoków pasażerskich przewoźnik chce zamówić różne standardy wykończenia. W grę wchodzi chociażby różna liczba siedzisk, włącznie z siedzeniami składanymi.

Dostawca nowych wagonów ma zostać wybrany do końca przyszłego roku. Pojazdy mają zostać włączone do eksploatacji od 2020 r. Na ich zakup ma zostać przeznaczonych ponad 200 mln euro.

Przewoźnik z Amsterdamu eksploatuje dziś około 200 tramwajów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Amsterdam
Holandia
  • :) – 09.07.2015

    PESA wygra :D

  • z – 09.07.2015

    :)Amsterdam nie dla Pesy,ponieważ eksportując na zachód europy to inna bajka.Sprawcie jakie podchody robi Solaris oby coś ugrać w starej europie,należy mieć odpowiednich ludzi u siebie oraz na miejscu eksploatacji,i to jak dobrze opłacanych co generuje niemałe koszty.Należy się uczyć i wyciągać wnioski ot taka rzeczywistość.Jeszcze jedna sprawa Holendrzy to naród żyjący przede wszystkim z handlu i tu wszystko można sprzedać.

  • Combino – 09.07.2015

    Coś czuję,że będą Avenio ;)

  • 1019 – 09.07.2015

    A jakie tramwaje Amsterdam chce wycofać po zakupie 63 nówek ?

  • Combino – 10.07.2015

    @1019: Ponieważ planują opisaną w tekście "ekspansję",to należy podejrzewać że dorżną resztę 10G; w ten sposób zostaną im same częściowe (11G,12G) i pełne (Combino) niskacze.

  • os – 10.07.2015

    Dorżną jak dorżną. Sprzedawać będą do Europy Wschodniej i Środkowej.

  • bolo jang – 10.07.2015

    Poznań napewno nie kupi

  • pop – 10.07.2015

    Na ukrainie wezmą

  • Combino – 10.07.2015

    Ostatnio Sarajevo brało w 2009,tyle że za frei ;)

  • Tomasz Flaga – 11.07.2015

    Mnie ciekawi, czy starsze tramwaje z Amsterdamu kupi ktoś z Polski. Poznań ma w tym niejakie doświadczenie...

  • Combino – 12.07.2015

    @Tomasz Flaga: a pamiętasz,czemu je wycofali? To chyba wystarczy za odpowiedź w temacie,tym bardziej że LHB wcale nie są pod tym względem lepsze ;)

  • Tomasz Flaga – 12.07.2015

    No właśnie nie wiem. Za ciasne drzwi?

  • Combino – 13.07.2015

    Za ciasne drzwi,duchota jak diabli,wąskie...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.