TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ABB z pantografem do elektrycznych autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.06.2019 14:00:16
ABB z pantografem do elektrycznych autobusów

Koncern ABB rozszerzył swoje portfolio o automatyczny pantograf do ładowania autobusów elektrycznych.

Koncern ABB rozszerzył swoje portfolio o automatyczny pantograf do ładowania autobusów elektrycznych. Zdaniem firmy nowe rozwiązane umożliwi wydajną eksploatację flot autobusów elektrycznych.

Biorąc pod uwagę dynamikę elektromobilnych zmian, ABB uzupełnia swoje portfolio o Panto Up – urządzenie, które ładuje autobusy elektryczne wyposażone w pantograf zamontowany na dachu.

– Panto Up dopełnia portfolio ABB w zakresie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych. Dzięki temu nasze rozwiązania są kompatybilne ze wszystkimi producentami autobusów elektrycznych – powiedziała Katarzyna Sobótka-Demianowska, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce.

Panto Up w połączeniu z systemem ładowania sekwencyjnego ABB na zajezdniach to elastyczne, wydajne i w pełni automatyczne rozwiązanie dla operatorów, którzy w związku z ograniczoną przestrzenią na zajezdniach wykorzystują w swoich elektrobusach pantograf zamontowany na dachu.

Łatwe w instalacji urządzenie umożliwia nocne ładowanie sekwencyjne nawet trzech autobusów jednocześnie, mocą w zakresie 50-150 kW (na każdy pojazd). Panto Up obsługuje również zakres mocy 150-600 kW na potrzeby szybkiego ładowania (opportunity charging) na przystankach końcowych w ciągu dnia.

Cyfrowe portfolio

– To realna opcja dla tych, którzy dzięki automatycznemu ładowaniu chcą zmniejszyć swój ślad węglowy, zminimalizować koszty i lepiej kontrolować wydajność floty – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesu infrastruktury ładowania EV w firmie ABB.

Panto Up jest częścią cyfrowego portfolio ABB Ability, dzięki czemu wykorzystuje rozwiązania zdalnej diagnostyki i zarządzania.

– Poprzez odpowiednie narzędzia można stację monitorować, aktualizować jej oprogramowanie, ale też serwisować. W ponad 60 proc. zgłoszonych przypadków awarię można usunąć zdalnie, co oszczędza czas, ale przede wszystkim minimalizuje koszty – dodaje Katarzyna Sobótka-Demianowska.

E-rynek

Szacuje się, że skumulowany roczny wzrost na globalnym rynku autobusów elektrycznych ma wynieść 16,6 proc. do 2025 roku. Rynek ten w ciągu 7 lat urośnie więc ponad dwa razy. Trend nie omija Polski, gdzie zgodnie z ustawą o elektromobilności do 2028 roku 30 proc. miejskiej floty autobusowej mają stanowić autobusy elektryczne. W lutym 2016 roku w polskich miastach jeździło 30 elektrycznych autobusów. Teraz jest ich ponad 200.

Firma ABB weszła na rynek ładowania pojazdów elektrycznych w 2010 roku i do dzisiaj sprzedała ponad 10 500 stacji szybkiego ładowania DC w 73 krajach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
elektrobus
ABB
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.