TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

23 oferty na nową zajezdnię tramwajową we Wrocławiu
- Opublikowano: 09.05.2019 09:24:03 1 komentarz
23 oferty na nową zajezdnię tramwajową we Wrocławiu (źródło: wroclaw.pl)

Aż 23 biura architektoniczne zgłosiły się do konkursu na opracowanie koncepcji nowej zajezdni tramwajowej na zachodzie Wrocławia. Teraz analizuje je komisja konkursowa.

Aż 23 biura architektoniczne zgłosiły się do konkursu na opracowanie koncepcji nowej zajezdni tramwajowej na zachodzie Wrocławia. Teraz analizuje je komisja konkursowa.

Możliwość wykonania projektu ma być główną nagrodą w ogłoszonym przez Wrocławskie Inwestycje we współpracy z wrocławskim oddziałem Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP – "Konkursie architektoniczno-urbanistycznym na opracowanie koncepcji kompleksu zajezdni tramwajowej we Wrocławiu wraz z elementami towarzyszącymi".

Na zwycięzcę czeka ponadto nagroda pieniężna w wysokości 45 tys. zł. Za kolejne dwa miejsca będzie można zdobyć po 35 i 25 tys. zł. Przewidziane są także wyróżnienia finansowe. A przedmiotem konkursu jest sporządzenie opracowania opisującego przyszły projekt, umożliwiającego ocenę pod względem przestrzennym, funkcjonalnym i architektonicznym koncepcji kompleksu nowej zajezdni tramwajowej we Wrocławiu.

Do pierwszego etatu z wnioskami o dopuszczenie do konkursu zgłosiły się aż 23 biura architektoniczne. Są wśród nich projektanci z Wrocławia, Warszawy, Poznania i Górnego Śląska. Teraz będą one analizowane przez komisję konkursową.

Komunikacja będzie się rozwijać, a w zajezdniach już ciasno

Budowę nowej zajezdni wśród swoich zadań do realizacji wymieniał prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Jest ona potrzebna, aby pomieścić tramwaje, które pojawią się we Wrocławiu i będą potrzebne do obsługi nowych tras. W tej chwili wrocławskie składy stacjonują w trzech lokalizacjach: przy Śleżnej/Kamiennej – 60 sztuk, na ul. Słowiańskiej 78 i przy Powstańców Śląskich – 100. Tylko ta ostatnia zajezdnia nadaje się do rozbudowy, przy dwóch pozostałych nie ma już miejsca. W dodatku są to obiekty historyczne, chronione konserwatorsko, a to w dużym stopniu ogranicza możliwości ingerowania w zabudowę.

Zajezdnia na 150 tramwajów z możliwością rozbudowy

Zajezdnia dla tramwajów ma być zlokalizowana na 16-hektarowej działce po zachodniej stronie ulicy Szczecińskiej i północnej ul. Żernickiej, w sąsiedztwie osiedla Nowe Żerniki. Miasto przewiduje stworzenie infrastruktury do obsługi 150 składów z możliwością rozbudowy. Co ważne, planowane hale, biura, stacje transformatorowe, a nawet torowiska mają być jak najbardziej przyjazne wymogom ekologicznym. Zapotrzebowanie jest na urządzenia energooszczędne, niskoemisyjne, dopasowane do krajobrazu i w otoczeniu zieleni.

To podnosi poprzeczkę dla uczestników konkursu, ponieważ projekt samej zajezdni jest już nie lada wyzwaniem. Na wymogi techniczne wpływ mają parametry taboru (także takiego, który potencjalnie może być użytkowany dopiero w przyszłości), jego liczba jak i liczba zatrudnionych pracowników. Na zmianie może ich pracować nawet ponad 600. Często do pracy przyjeżdżają bądź wyjeżdżają, w nocy, a więc potrzebne są także parkingi. Do tego trudno liczyć na doświadczenie uczestników konkursu ponieważ zajezdni nie buduje się zbyt często. Wkrótce przekonamy się, ile osób, biur, podejmie się tego wyzwania.

Kolejny etap

Zgodnie z regulaminem zakwalifikowane do kolejnego etapu firmy mamy poznać do 20 maja. Potem powinni złożyć opracowanie konkursowe do 5 września 2019 r. do godz. 13.00. Wtedy do oceny tych dokonań przystąpi sześcioosobowy sąd konkursowy. Ogłoszenie o konkursie, w tym regulamin zawierający m.in. skład sądu konkursowego, są opublikowane na stronach Wrocławskich Inwestycji i Stowarzyszenia Architektów Polskich.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
zajezdnia
  • Kaszebe – 09.05.2019

    "Komunikacja będzie się rozwijać a w zajezdniach ciasno"to czemu skasowano zajezdnię na Dąbiu i zamyka się zajezdnię Ołbin? Bo co,tereny atrakcyjne z punktu widzenia deweloperki? Co prawda na Dąbiu jest tam Centrum Kultury Akademickiej i Inicjatyw Lokalnych/w budowie/ale nie zdziwi mnie jak spali się jak podobny obiekt w Łodzi! Jak"donoszą wiewiórki"to tylko pierwszy krok. Podobno w planach jest by zajezdnia była również autobusowa bowiem po zbyciu zajezdni autobusowej"Grabiszyńska""Obornicka"tak naprawdę nie spełnia wymogów technicznych a głównie bezpieczeństwa. Pożyjemy,zobaczymy. Zamyka się zajezdnię Ołbin

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.