TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

15 autobusów dla PKS Rzeszów od Autosana!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.03.2019 16:00:31
15 autobusów dla PKS Rzeszów od Autosana!

ZG PKS wreszcie uda się kupić 15 autobusów klasy MAXI. Urzędnicy wybrali ofertę Autosana, której atutem okazały się być najwyżej punkowane rozwiązania w ocenie technicznej. I do tego gwarancja...

Związkowi Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa wreszcie uda się kupić 15 autobusów klasy MAXI. Urzędnicy wybrali ofertę Autosana, której atutem okazały się być najwyżej punkowane rozwiązania w ocenie technicznej. I do tego gwarancja... Niewiarygodnie długa przy niewiarygodnie niskiej cenie!

Do czterech razy sztuka
O czwartej próbie pozyskania przez podrzeszowskie gminy 15 "dwunastek" pisaliśmy tutaj. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przyspieszonym, co też związek wyczerpująco wyjaśnił. Dalej na celowniku ZG PKS były w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Każdy pojazd w momencie dostawy nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km.

Autobusy umożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących. Będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l mają być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mają one mieć spalanie nie wyższe niż 37,5 l / 100 km w warunkach testu SORT2. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju. Jak więc widać wymagania urzędników, a także termin dostawy nie uległy zmianom.

Dwójka z niskim wejściem do pokera
5 marca minął termin składania ofert. Na zakupy przygotowano tyle samo co we wszystkich dotychczasowych przetargach, czyli 16 144 091,17 PLN brutto. A to oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości dalej wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto. Otwarcie jednak przyniosło satysfakcję podkarpackiemu związkowi komunalnemu. I to mimo, że udało się otworzyć tylko dwie z trzech ofert. Tą wadliwą okazała się być propozycja Solarisa.

Tańszą przedstawiła firma BUSIMPOTR PL z Gierłatowa. Polski dealer autobusów Isuzu zaoferował 15 pojazdów Citiport 12 za 16 031 205 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową 868 900 PLN netto.

Minimalnie droższy był Autosan. Producent "bocianów" zaoferował piętnastkę SanCity 12LF w łącznej cenie 16 143 750 PLN brutto. A to dawało 875 000 PLN netto za jedną "dwunastkę" z fabryki w Sanoku. To ogromny "zjazd" cenowy w porównaniu z dotychczasowymi rzeszowskimi propozycjami Autosana.

Co ciekawe obie firmy zaoferowały także najwyżej punktowaną czteroletnią gwarancję całopojazdową oraz przyspieszenie dostawy o 30 dni. Wsparcie serwisowe przez taki okres oraz zabezpieczenie materiałów eksploatacyjnych na łącznie 12 przeglądów przy takich wycenach? To bardzo odważny ruch...

Czas na finał!
Dziś ZG PKS rozstrzygnął przetarg. Zgodnie z przewidywaniami zwycięzcą został Autosan, który wygrał wyłącznie dzieki lepszemu rezultatowi w ocenie technicznej. Jak to wyglądało?

Dzięki cenie minimalnie górą na starcie był dealer Isuzu. Autosan tracił z kolei 0,42 pkt. Natomiast w ocenie technicznej to producent "bocianów" był górą zdobywając komplet, czyli 30 pkt. Isuzu Citiport 12 mógł liczyć tylko na 23,1 pkt. Również w zużyciu paliwa w warunkach testu SORT2 Autosan był górą. Tutaj mamy 5:2 dla "bociana".

Łącznie Autosan wygrał z wynikiem 99,58 pkt wobec 90,1 pkt dla Isuzu. Tym samy to pierwsze od dłuższego czasu zwycięstwo sanockiego producenta. Z kolei rzeszowski związek może być wreszcie zadowolony, że uda mu się kupić 15 solówek na interesujących go warunkach finansowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Autosan
Isuzu
BUSIMPORT PL
  • Ryszard Pfeifer – 27.03.2019

    Pięknie! ZG i Podkarpacka Komunikacja Autobusowa PKS! Za postawienie na PTZ , a nie busiarzy czy druciarzy komercyjnych...

  • Konrad Filip – 27.03.2019

    Ciekawe czy znowu Autosan nie wyrobi tych autobusów. ;}

  • Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji – 27.03.2019

    Czyli nasz kolorek się sprawdził ;)

  • Krzysztof Jakubowski – 27.03.2019

    Można by zmienić przednie czoło autobusu bo już wyglada fatalnie. To nie czasy H-9 ze przez wiele lat robiono to samo.

  • Daniel Zim – 27.03.2019

    Kolejna kompromitacja Autosanu https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-kolejna-kompromitacja-autosanu,nId,2904126

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.