TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

12 nowych stacji roweru miejskiego w Katowicach
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 30.05.2019 20:41:46
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

Katowicki City by bike mocno się rozrośnie. Od 1 czerwca przybędzie mu 12 nowych stacji. To efekt głosowania w zeszłorocznym budżecie obywatelskim.

Katowicki City by bike mocno się rozrośnie. Od 1 czerwca przybędzie mu 12 nowych stacji. To efekt głosowania w zeszłorocznym budżecie obywatelskim.

Jak poinformował w czwartek katowicki magistrat, nowe stacje powstaną w sześciu dzielnicach: po trzy w Załęskiej Hałdzie-Brynowie i na Osiedlu Paderewskiego, po dwie w Dębie i Wełnowcu-Józefowcu oraz po jednej w Szopienicach-Burowcu i Zarzeczu. Łączny koszt powiększenia systemu przekracza 600 tys. zł.

"Podjąłem także decyzję, by od lipca uruchomić dziewięć dodatkowych stacji, aby coraz większa grupa mieszkańców mogła korzystać z tego środka transportu. Tym samym w tym roku łącznie będzie można wypożyczyć rowerz 75 punktów rozsianych po całym mieście" - powiedział cytowany w informacji miasta jego prezydent Marcin Krupa.

W tym roku rower miejski w Katowicach ruszył 1 kwietnia 2018 r. - z ponad 50 stacjami i przeszło 400 rowerami. Miesiąc później, dzięki Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), zintegrowano obsługiwane przez spółkę Nextbike Polska systemy rowerowe w Katowicach i okolicznych miastach, co umożliwiło przemieszczanie się między nimi. To dodatkowo wpłynęło na popularność rowerów miejskich. W całym 2018 r. wypożyczano je w Katowicach ponad 200 tys. razy, a w pierwszych dwóch miesiącach tego roku - 51 tys. Liczba zarejestrowanych w systemie użytkowników wzrosła już w tym roku z 40 tys. osób do 47 tys.

System ma być powiększony

Docelowo miasto chce, aby tamtejszy system liczył 150 stacji. Zapotrzebowanie zgłaszają sami mieszkańcy. Jak zaznaczył szef wydziału komunikacji społecznej urzędu miasta Maciej Stachura, wnioski "rowerowe" uzyskują z reguły w budżecie obywatelskim bardzo dużo poparcie. Podobnie było w ubiegłorocznym głosowaniu.

"W przypadku Osiedla Paderewskiego początkowo wpłynęły trzy osobne projekty, ale wnioskodawcy postanowili połączyć siły i złożyć jeden wspólny wniosek, który zdobył prawie 900 głosów. Ta sytuacja pokazuje, że w Katowicach mamy społeczeństwo obywatelskie, a mieszkańcy chętnie angażują się we wspólne działania na rzecz dzielnicy i miasta" - ocenił Stachura.

Więcej dróg rowerowych

W Katowicach duży udział w tworzeniu systemu rowerów miejskich mają sponsorzy; w tym roku funkcjonuje 14 takich stacji, m.in. przy centrach handlowych, biurowych czy osiedlach deweloperskich. Miasto planuje też – niezależnie - rozbudowywać sieć tras rowerowych – w tym roku, kosztem ponad 10 mln zł, powstać ma ich ok. 14 km.

Jedną z największych tegorocznych inwestycji rowerowych ma być połączenie wzdłuż ul. Armii Krajowej, na odcinku od ul. Bażantów do ul. Marzanny. Koszt budowy tego odcinka o długości 1890 metrów wyniesie 4,8 mln zł. Odcinki dróg rowerowych pojawią się też w okolicy powstających centrów przesiadkowych. Prowadzone będą też prace koncepcyjne i projektowe.

W tym roku na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wystartowały rowery miejskie kolejno w: Gliwicach (15 stacji i 150 rowerów), Chorzowie (46 stacji i 460 rowerów), Katowicach (początkowo ponad 50 stacji i ponad 400 rowerów), Tychach (siedem stacji z 60 rowerami), Siemianowicach Śląskich (10 stacji ze 100 rowerami) oraz Zabrzu (osiem stacji z 65 rowerami).

W przyszłym roku GZM planuje wprowadzenie metropolitalnego roweru, jako kompleksowego rozwiązania zapewniającego tzw. środek transportu pierwszej i ostatniej mili. Obecnie Metropolia integruje systemy rowerowe w oddzielnych miastach; w 2020 r. zakłada wprowadzenie własnego systemu dla całego swego terenu.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
rower miejski
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.