TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

11% wrocławskich torowisk w złym stanie. Będą remonty
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 13.02.2019 08:32:15
11% wrocławskich torowisk w złym stanie. Będą remonty

Jedenaście procent wrocławskich torowisk jest w złym albo bardzo złym stanie – wynika z audytu przeprowadzonego we Wrocławiu. Prezydent miasta zapowiada wymiany rozjazdów, remonty i wydzielenia torowisk oraz nowe buspasy.

Jedenaście procent wrocławskich torowisk jest w złym albo bardzo złym stanie – wynika z audytu przeprowadzonego we Wrocławiu. Prezydent miasta zapowiada wymiany rozjazdów, remonty i wydzielenia torowisk oraz nowe buspasy.

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk przedstawił we wtorek wyniki audytu wrocławskich torowisk, przeprowadzonego na podstawie danych Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu. Wynika z niego, że 58 proc. torowisk jest w stanie bardzo dobrym i dobrym, 31 proc. w stanie przeciętnym, a 11 proc. w stanie złym i bardzo złym.

"Znamy dokładnie stan torów, ale mamy też zaplanowane już prace remontowe do roku 2023. Liczyliśmy się z tym, że wyniki nie będą optymistyczne, ale od początku zapowiadałem upublicznienie tego audytu właśnie po to, aby uczciwie wskazać kierunek koniecznych prac. Chodzi o bezpieczeństwo i jakość komunikacji miejskiej, a na tym nie będę oszczędzać" – mówił Sutryk.

W tym roku wymienione mają zostać m.in. dwa rozjazdy i skrzyżowanie torowe na placu Legionów; dokończony ma zostać także remont torowiska w ulicy Ślężnej. Na te prace wrocławski magistrat chce przeznaczyć ponad 16 mln zł. Dodatkowo na bieżące utrzymanie torowisk na rok 2019 w budżecie ZDiUM zaplanowano 21 mln zł.

W przyszłym roku natomiast wymienione mają zostać m.in. rozjazdy na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Świdnickiej, a także Podwala i Krupniczej. W 2021 r. wymieniony ma zostać rozjazd i skrzyżowanie na Placu Dominikańskim, a także rozjazd na skrzyżowaniu Podwala i ulicy Świdnickiej oraz na skrzyżowaniu ulicy Piotra Skargi i Teatralnej. W planach jest także remont torowiska na Mostach Pomorskich.

Z kolei w 2022 r. zmodernizowana zostanie pętla przy ulicy Zawalnej, a także wymienione zostaną rozjazdy m.in. na skrzyżowaniu ulic Hallera i Powstańców Śląskich. W 2023 r. zaplanowano m.in. remont torowisk w ulicy Pułaskiego, Żmigrodzkiej, na pl. Staszica i na moście Osobowickim.

Jak zapowiedział prezydent Wrocławia, w latach 2019-2023 miasto przeznaczy na remont torowisk łącznie ok. 53 mln zł., a do czasu wykonania tych remontów ZDIUM będzie na tych odcinkach dokonywał napraw utrzymaniowych w ramach bieżących środków.

Dzięki przeprowadzonemu audytowi oszacowano także wysokość środków jakie są niezbędne do wyremontowania wszystkich torowisk w stanie złym i bardzo złym – to około 120 mln zł. "Ta kwota nie jest jeszcze ujęta w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, ale zgodnie z tym co zapowiadałem, remonty torowisk to dla mnie priorytet i te środki będą sukcesywnie zapisywane w budżetach na kolejne lata" – podkreślił Sutryk.

Z audytu wynika także, że w ubiegłym roku we Wrocławiu doszło do 61 wykolejeń, z czego stan torowiska odpowiadał za 33 proc. zdarzeń.

Prezydent Wrocławia zapowiedział, że aby usprawnić poruszanie się tramwajami w mieście w najbliższym czasie wydzielone zostanie torowisko na ulicy Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do FAT-u. "Pozwoli to na eliminację opóźnień i utrudnień oraz poprawę bezpieczeństwa" – powiedziała Elwira Nowak, dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej.

"Wydzielamy także odcinki przeznaczone wyłącznie dla autobusów i tramwajów. Już podczas tegorocznych wakacji buspasy pojawią się na ul. Krakowskiej, na Podwalu i ul. Borowskiej. Rozpoczniemy także projektowanie w kilku wariantach buspasa w ciągu ul. Krzywoustego" – mówił Sutryk.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
torowisko
remont
  • Wojciech Liberda – 13.02.2019

    Te 11% to Łódź zamyka jednym machnieciem pióra... A swoją drogą na 200 km to Wrocław powinien mieć plan do 2030!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.