TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

11 ofert na rozbudowę centrum przesiadkowego i tras rowerowych
PAP InfoBike.pl - Opublikowano: 03.02.2020 15:30:28
11 ofert na rozbudowę centrum przesiadkowego i tras rowerowych

Jedenaście ofert dotyczących różnych elementów rozbudowy centrum przesiadkowego w Tarnowskich Górach oraz budowy ponad 25 km dróg rowerowych w tym mieście, otrzymał w przetargu miejscowy magistrat. Szacunkowa wartość planowanej do 2023 r. inwestycji to 57 mln zł.

Jedenaście ofert dotyczących różnych elementów rozbudowy centrum przesiadkowego w Tarnowskich Górach oraz budowy ponad 25 km dróg rowerowych w tym mieście, otrzymał w przetargu miejscowy magistrat. Szacunkowa wartość planowanej do 2023 r. inwestycji to 57 mln zł.

Miasto zaplanowało budowę infrastruktury, która uzupełni oddany do użytku w 2013 r. dworzec autobusowy, przylegający do miejscowej stacji kolejowej. Na blisko 2,5 ha między dworcem kolejowym, a halą targową powstać mają parkingi dla samochodów i rowerów, w tym elektrycznych. Pod torami zaplanowano tunel pieszo-rowerowy, a w całym mieście – 25 km dróg rowerowych łączących główne dzielnice z centrum.

Nowe elementy centrum przesiadkowego to: parking typu "park&ride" na ok. 200 samochodów, stanowiska "kiss&ride" z postojem do jednej minuty, zatoka autobusowa z jezdniami manewrowymi, a także miejsca postojowe dla samochodów elektrycznych wraz ze stacjami szybkiego ładowania i 100 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów z punktem ładowania rowerów elektrycznych.

Ogłaszając przetarg w listopadzie ub. roku miasto sygnalizowało, że całość miałaby powstać – w trybie projektuj i buduj – do 2023 r. Miasto podzieliło postępowanie na sześć części: na centrum przesiadkowe wraz z odcinkami dróg rowerowych, na 145-metrowy oświetlony tunel pieszo-rowerowy w nasypie kolejowym w rejonie ul. Częstochowskiej (w kierunku ul. Lasowickiej) oraz na pozostałe odcinki dróg rowerowych.

Jak wynika z informacji na platformie zamówień tarnogórskiego magistratu, w przetargu spłynęło 11 ofert. Tylko jedna dotyczy centrum przesiadkowego, nie zgłosił się nikt chętny na budowę tunelu pod torami kolejowymi (oszacowanego na 9,7 mln zł brutto). Oferta na centrum przesiadkowe – za niespełna 7,3 mln zł brutto - mieści się w założonym przez miasto budżecie 9,4 mln zł brutto. W budżetach mieści się też większość spośród 10 ofert na drogi rowerowe.

Miasto zapewnia, że koncepcja budowy centrum przesiadkowego i tras dla rowerów była konsultowana z mieszkańcami, jest też przedmiotem porozumienia z miejscowym starostwem powiatowym. Całe przedsięwzięcie przygotowano jako warty 57,2 mln zł unijny projekt pod kątem środków na niskoemisyjny transport miejski dostępnych w Regionalnym Programie Operacyjnym Woj. Śląskiego na lata 2014-20; w ub. roku otrzymał on 48,7 mln zł wsparcia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tarnowskie Góry
centrum przesiadkowe
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.