TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

10 autobusów Low Entry dla PKS Racibórz od Iveco?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.03.2019 16:00:16
fot. Iveco

Czy raciborski PKS wzbogaci się o 10 nowych autobusów Iveco Crossway 10,8LE Line? Oferta, którą przedstawił polski dealer pojazdów z tej rodziny jest jest powyżej szacunków Starostwa Powiatowego.

Czy raciborski PKS wzbogaci się o 10 nowych autobusów Iveco Crossway 10,8LE Line? Oferta, którą przedstawił polski dealer pojazdów z tej rodziny, słupska firma ABP Bus&Coach jest jest powyżej szacunków Starostwa Powiatowego. Różnica wynosi niespełna 10%. Dużo czy mało?

Pomysł na własny PKS
Przypomnijmy, że PKS Racibórz od maja 2010 r. jest własnością powiatu raciborskiego. Trzy lata później mniejszościowy pakiet udziałów w spółce objął powiat wodzisławski. Z kolei od 1 lutego przewoźnik realizuje kontrakt przewozowy na 14 liniach autobusowych na rzecz powiatu raciborskiego. M.in. dzięki temu jest możliwy zakup kolejnych nowych autobusów dla PKS.

Czas na zakupy
W pierwszej połowie lutego urzędnicy z Raciborza rozpoczęli więc poszukiwanie dostawcy 10 nowych autobusów dla swojego przewoźnika. Będą to niskowejściowe konstrukcje z nadwoziami o długości 10,5 - 12,5 m. Każdy autobus musi zapewniać podróż min. 65 pasażerom, w tym co najmniej 35 osobom na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Pierwsze wejście ma mieć efektywną szerokość min. 0,75 m, a drugie nie mniej niż 1,2 m.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności 6,5 – 7,5 l, nie słabsze niż 230 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi lub mechanicznymi skrzyniami biegów. Szczegółowo wymagania powiatu wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj.

Dostawy autobusów zostaną zrealizowane w dwóch transzach. Pierwsza czwórka przyjedzie do Raciborza jeszcze w tym roku, najpóźniej do końca października. Dostawy zostaną zakończone do końca czerwca 2020 r. Wtedy PKS ma dysponować ostatnimi sześcioma autobusami. Wszystkie pojazdy będą objęte podstawowymi okresami gwarancji. Całpojazdowa ma trwać przynajmniej 24 miesiące, bez limitu kilometrów. Z kolei rękojmia na trwałość szkieletu i poszycia ma wynosić min. 144 miesiące. Natomiast powłoki lakiernicze będą objęte gwarancją przez 60 miesięcy.

Trochę brakuje...
Dziś, 25 marca upłynął termin składania ofert. Powiatowi urzędnicy na zakupy przygotowali 8 610 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednego przyjęto na poziomie nie większym niż 700 000 PLN netto. To trochę mało by pomarzyć o podmiejskim autobusie klasy MAXI, a zdecydowanie za mało jeśli by chcieć lokalną "dwunastkę". Jedyna otwarta dziś oferta o niecałe 10% przewyższa szacunki powiatu.

Przedstawiła ją firma ABP Bus&Coach ze Słupska, której specjanlnością jest między innymi sprzedaż autobusów marki Iveco. Jej propozycja opiewa na 9 440 250 PLN brutto. To daje cenę jednostkową za autobusów w wysokości 767 500 PLN netto. To powoduje, że przychylamy się do opcji w postaci Iveco Crossway'ów 10,8LE Line.

Teraz powiat musi decydować czy dokładać czy też nie. Z jednej strony niewiele brakuje, ale z drugiej nie są to pieniądze adekwatne do tego o czym marzyli raciborscy urzędnicy. Trzeba więc czekać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Racibórz
powiat
PKS Racibórz
Iveco
ABP
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.